ELEKTRON TIJORATNING RIVOJLANISHIGA TA’SIR ETUVCHI OMILLAR: O’ZBEKISTON MISOLIDA

ELEKTRON TIJORATNING RIVOJLANISHIGA TA’SIR ETUVCHI OMILLAR: O’ZBEKISTON MISOLIDA

Авторы

  • Feruza Nabiyeva TDIU

Ключевые слова:

AKT, e-tijorat, e-savdo, infratuzilma, kiberxavfsizlik, logistika, ta’lim

Аннотация

Dunyoda e-tijoratning jadal o'sishi savdo samaradorligini oshirish, kamroq xarajat tuzilmasi, ko'proq moslashuvchanlik, xizmatlarning yanada keng ko'lami, oshkoralik, aniqlik va tezkor o’tkazmalar kabi afzalliklarini aks ettiradi. Ushbu maqolada elektron tijoratni rivojlantirishga ta’sir ko’rsatuvchi omillarni o’rganiladi. Rivojlanayotgan mamlakatlarda IT va aloqa, toʻgʻrirogʻi elektron tijorat sezilarli darajada oʻsmoqda. Elektron tijorat muvaffaqiyatida texnologiya samaradorligi muhim ahamiyatga ega. Biroq, geografik, iqtisodiy va boshqa tashkiliy masalalarni ham hisobga olish kerak. Ushbu tadqiqotda biz boshqa davlatlardagi omillarni o’rganib chiqdik va shu asosda O’zbekistonda elektron tijoratga ta’sir etuvchi omillarni aniqladik. Tadqiqot natijasida topilgan, elektron tijoratga ijobiy ta’sir ko’rsatuvchi omillarni yanada kuchaytirib, unga salbiy ta’sir ko’rsatuvchi omillarni bartaraf qilish orqali rivojlanish jarayonini mamlakatimizda jadallashtirish imkoniyati yuzaga keladi.

Биография автора

Feruza Nabiyeva , TDIU

Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti Raqamli iqtisodiyot va axborot texnologiyalari kafedrasi assistenti

Библиографические ссылки

Sh.Q.Yuldashev, D.Q.Usmanova, L.N.Xalikova, M.V.German. Elektron tijorat asosalari. O’quv qo’llanma. Samarqand: SamDU nashri, 2021. http://new.samdu.uz/public/images/ELEKTRON%20TIJORAT%20VA%20BIZNES%20ASOSLAR.pdf

U.Q.Yakubov, M.I.Azizova, M.Yu.Jumaniyozova “Elektron tijorat” fanidan O’quv-uslubiy majmua. TMI, 2019. https://tfi.uz/storage/doc-pages/70/original/cbb0552b51750df771d8daf3745c1ae6993d12bf.pdf

Wigand, Rolf. (1997). Electronic Commerce: Definition, Theory, and Context. Inf. Soc.. 13. 1-16. 10.1080/019722497129241.

Салихова Р.Р. Сущность, факторы и проблемы развития электронной торговли в России. Вестник экономики, права и социологии, 2020, № 2. – стр. 34 – 38. https://cyberleninka.ru/article/n/suschnost-faktory-i-problemy-razvitiya-elektronnoy-torgovli-v-rossii/viewer

Рыжкова Г.А. Предпосылки и факторы развития электронной коммерции в Украине. ISSN 2074-5370. Бюлетень Міжнародного Нобелівського економічного форуму. 2012. № 1 (5). Том 2 – стр. 325-329. https://econforum.duan.edu.ua/images/PDF/2012/2/46.pdf

B. Artikov. Elektron tijoratni rivojlantirishning dolzarb masalalari. Infocom.uz, 2016-yil, http://uz.infocom.uz/2016/05/26/elektron-tijoratni-rivojlantirishning-dolzarb-masalalari/

Christian Mbayo Kabango, Asa Romeo Asa. “Factors influencing e-commerce development: implications for the developing countries” ISSN 1849-7551 (online) http://researchleap.com/category/international-journal-of-innovation-and-economic-development-issn-1849-7020-print-issn-1849-7551-online/

Folorunso, Olusegun, Oludare Gabriel, Awe, K. Sushil, and Jeff Zhang. "Factors affecting the adoption of e-commerce: a study in Nigeria." journal of applied sciences 6.10 (2006): 2224-2230. https://scialert.net/fulltext/?doi=jas.2006.2224.2230

Rodriguez-Ardura Inma, Antoni Meseguer-Artola, Jordi Vilaseca-Requena. “Factors Influencing the Evolution of Electronic Commerce: An Empirical Analysis in a Developed Market Economy”. J. Theor. appl. electron. commer. res. [online]. 2008, vol.3, n.2, pp.18-29. ISSN 0718-1876. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-18762008000100003.

F.P. Karimov. “Factors Influencing E-Commerce Growth: A Comparative Study of Central Asian Transition Economies”, International Journal of E-adoption (IJEA) 3(4) – 2011. DOI: 10.4018/jea.2011100103.

A. Waseem, Y. Rashid, M.A. Warraich, I. Sadiq, Z. Shaukat. “Factors affecting e-commerce potential of any country using multiple regression analysis”. Journal of Internet Banking and Commerce. ISSN: 1204-5357. https://www.icommercecentral.com/open-access/factors-affecting-ecommerce-potential-of-any-country-using-multiple-regression-analysis.php?aid=87651#1

http://www.simplynotes.in/e-notes/mbabba/electronic-commerce/factors-affecting-e-commerce-key-drivers-of-e-commerce-forces-fueling-e-commerce/#:~:text=Some%20common%20factors%20are%20political,(known%20as%20PEST%20analysis).&text=It%20includes%20the%20role%20of,can%20affect%20e%2Dcommerce%20business.

https://www.wto.org/english/tratop_e/ecom_e/mindec1_e.htm

Срымбетова Ж.С. “Факторы, определяющие развитие электронной коммерции”. Журнал: Посткризисные ориентиры социально-экономического и инновационного развития Казахстана – 2010.

https://www.eg-online.ru/article/307775/

https://smallbusiness.chron.com/economic-forces-affect-ecommerce-organizations-76681.html

Official site of Association of the Russian Banks. – URL: www.arb.ru (дата обращения: 26.07.2016).

Кожевина О.В., Трифонов П.В. АНАЛИЗ ФАКТОРОВ, ВЛИЯЮЩИХ НА СТРАТЕГИЮ РАЗВИТИЯ СЕГМЕНТА B2B В ЭЛЕКТРОННОМ БИЗНЕСЕ РОССИИ // Фундаментальные исследования. – 2014. – № 11-12. – С. 2686-2691; URL: https://fundamental-research.ru/ru/article/view?id=36047 (дата обращения: 27.04.2022).

Юрасов А. В., “Основы электронной коммерции”, Горячая линия-Телеком, Москва, 2007 год.

Электронная коммерция: краткий курс лекций для студентов II курса специальности (направления подготовки) 38.03.06 Торговое дело / Сост.: Е.Ю. Дужникова, Е.Н. Киселева// ФГБОУ ВО «Саратовский ГАУ». – Саратов, 2016. – 55 с.

Ш. Г. Маннанова, Д. Э. Ишанходжаева Проблемы развития электронной коммерции в Узбекистане // Экономика и бизнес: теория и практика. 2020. №2-2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/problemy-razvitiya-elektronnoy-kommertsii-v-uzbekistane (дата обращения: 14.06.2022).

Ismoilova, G., Nabieva, F., Umarova, G., Rahmatullaev, M.; “Macroeconomic development and factors affecting on it”; International Journal of Scientific and Technology Research, 2020, 9(3), p. 3542–3545.

F. O. Nabieva, “The Future of Economic Growth – New Economies and the Social Media”, Collection of XXXIV international scientific-technical conference on “Modern Facilities of Communications”, Minsk, Belarus, 2019.

Philip Kotler. Gary Armstrong. (15th edition) “Principles of marketing” Pearson, 2014 y. 719p.

Ismoilova, Gulnora, et al. "Creating a Robust ICT Base for the Digital Economy." 2019 International Conference on Information Science and Communications Technologies (ICISCT). IEEE, 2019.

Ganievich Karimov, N., Abdukarimovna Khamidova, F., Sherzodovich Saydullaev, S., & Abdurasulovna Parpieva, R. (2021). DIGITAL TRANSFORMATION OF THE ECONOMY AS A NEW CHALLENGE TO ECONOMIC SECURITY. Paper presented at the ACM International Conference Proceeding Series, 348-355. doi:10.1145/3508072.3508129 Retrieved from www.scopus.com

Karimov, N., & Khujanazarova, N. (2021). DIGITAL ECONOMY IN TOURISM INDUSTRY. Paper presented at the ACM International Conference Proceeding Series, 816-819. doi:10.1145/3508072.3508228 Retrieved from www.scopus.com

Ismoilova, G.,Mirkhadja, D., Nabieva, F.; “The Role of Processing Information in Digital Marketing” 2021 International Conference on Information Science and Communications Technologies: Applications, Trends and Opportunities, ICISCT 2021, 2021.

Загрузки

Опубликован

2022-10-20

Как цитировать

Nabiyeva , F. (2022). ELEKTRON TIJORATNING RIVOJLANISHIGA TA’SIR ETUVCHI OMILLAR: O’ZBEKISTON MISOLIDA. Raqamli Iqtisodiyot Va Axborot Texnologiyalari, 2(2), 41–50. Retrieved from https://dgeconomy.tsue.uz/index.php/dgeco/article/view/69

Выпуск

Раздел

Maxsus son #1
Loading...