ПРИМЕНЕНИЕ CRM СИСТЕМ В ЭЛЕКТРОННОМ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ
Ключевые слова:
электронное правительство, CRM-системы, цифровая трансформация в государственном секторе, автоматизация государственных услуг.Аннотация
Использование систем управления взаимоотношениями с клиентами (CRM) в электронном правительстве может значительно изменить способ взаимодействия государственных учреждений с гражданами. Статья подробно рассматривает, как CRM помогает объединять межведомственные процессы и делает доступ к нужным государственным услугам более удобным для граждан, используя электронные каналы связи.
Библиографические ссылки
Pai P. Y., Tsai H. T. How virtual community participation influences consumer loyalty intentions in online shopping contexts: An investigation of mediating factors //Behaviour & information technology. – 2011. – Т. 30. – №. 5. – С. 603-615.
Pai P., Tsai H. T. Reciprocity norms and information-sharing behavior in online consumption communities: An empirical investigation of antecedents and moderators //Information & Management. – 2016. – Т. 53. – №. 1. – С. 38-52.
Pan S. L., Tan C. W., Lim E. T. K. Customer relationship management (CRM) in e-government: a relational perspective //Decision support systems. – 2006. – Т. 42. – №. 1. – С. 237-250.
Richter P., Cornford J., McLoughlin I. The e‑Citizen as talk, as text and as technology: CRM and e‑Government //Electronic Journal of e-government. – 2004. – Т. 2. – №. 3. – С. pp147‑158-pp147‑158.
Sadinov A., Rajabov S., Samieva M. Improving waste recycling in Uzbekistan in digital technologies //E3S Web of Conferences. – EDP Sciences, 2023. – Т. 452. – С. 05023.
González D. P., González P. S. CRM 2.0 and E-Government: Challenges for public administration and social effects //Customer Relationship Management and the Social and Semantic Web: Enabling Cliens Conexus. – IGI Global, 2012. – С. 84-112.
Themistocleous M., Irani Z., Love P. E. D. Developing e-government integrated infrastructures: a case study //Proceedings of the 38th Annual Hawaii International Conference on System Sciences. – IEEE, 2005. – С. 228-228.
Reddick C. G. Impact of citizen relationship management (CRM) on government: Evidence from US local governments //Journal of E-governance. – 2010. – Т. 33. – №. 2. – С. 88-99.
Richter P., Cornford J., McLoughlin I. The e Citizen as talk, as text and as technology: CRM and e Government //Electronic Journal of e-government. – 2004. – Т. 2. – №. 3. – С. pp147 158-pp147 158.