RAQAMLI TEXNOLOGIYALARNI DEFEKTOLOGIYA SOHADA QO‘LLANISHDAGI ZAMONAVIY TRENDLAR
Ключевые слова:
defektologiya, raqamli texnologiyalar, sun’iy intellekt, buzilishlar diagnostikasi, robototexnika, motorik rivojlanishАннотация
Maqola defektologiyada raqamli texnologiyalardan foydalanishning zamonaviy tendentsiyalariga - inson psixofizik rivojlanishidagi og‘ishlarni o‘rganadigan fanga bag‘ishlangan. So‘nggi yillarda ta’lim va reabilitatsiya sohasidagi raqamlashtirish nogironligi bo‘lgan shaxslarni tashxislash, tuzatish va ijtimoiy moslashtirish uchun yangi imkoniyatlar ochdi. Maqolada raqamli texnologiyalardan foydalanishning asosiy yo‘nalishlari, jumladan multimedia testlari, neyrofiziologik monitoring tizimlari, sun’iy intellekt, shuningdek, adaptiv ta’lim platformalari, virtual va to‘ldirilgan reallikdan foydalangan holda innovatsion o‘qitish usullari ko‘rib chiqiladi. Onlayn platformalar, qo‘llab-quvvatlash guruhlari va mobil ilovalar orqali ijtimoiy moslashuv va inklyuziyaning muhim jihatlari ham muhokama qilinadi. Robot yordamchilari va sun’iy intellekt (SI) ma’lumotlarini tahlil qilish kabi alohida ehtiyojli bolalar bilan tuzatish ishlarida robototexnika va sun’iy intellektdan foydalanish reabilitatsiya natijalarini sezilarli darajada yaxshilaydi. Shuningdek, maqolada ayrim hududlarda mutaxassislar tayyorlash va zamonaviy texnologiyalardan foydalanish bilan bog‘liq muammo va muammolarga alohida to‘xtalib o‘tilgan. Defektologiyadagi raqamli texnologiyalar inklyuziv jamiyatni yaratishga va nogironlarning hayot sifatini yaxshilashga yordam beradi
Библиографические ссылки
Smirnova, E. A. (2022). Bolalarda rivojlanish buzilishlarining diagnostikasini raqamlashtirish: istiqbollar va imkoniyatlar. Defektologiyada zamonaviy texnologiyalar, 35(2), 45-57.
Ivanova, N. V. (2023). Defektologiyada neyrofiziologik monitoring: diagnostika uchun maxsus texnologiyalardan foydalanish. Defektologiyada fan va innovatsiyalar, 40(1), 101-112.
Larina, I. Yu. va Mixaylova, T. V. (2021). Nogiron bolalar bilan ishlashda moslashtirilgan ta'lim texnologiyalari. Inklyuziv ta'lim: muammolar va echimlar, 24(3), 78-90.
Petrov, A. A. (2023). Autizm va eshitish qobiliyati zaif bolalarni o‘qitishda virtual va kengaytirilgan haqiqat. Ta'limdagi zamonaviy texnologiyalar, 29(4), 120-135.
Kuznetsova, M. I. (2022). Harakat va nutq buzilishlari bo‘lgan bolalarni reabilitatsiya qilishda mobil ilovalar. Defektologiyadagi texnologiyalar va innovatsiyalar, 31(2), 56-68.
Grigorieva, V. P. (2020). Defektologlar uchun onlayn kurslar va resurslar: o‘qitish va kasbiy ko‘nikmalarni rivojlantirishga yangi yondashuvlar. Defektologiya va inklyuziyaning dolzarb muammolari, 22(1), 103-115.
Smirnova, E. A. (2023). Nogiron bolalar bilan tuzatish ishlarida robototexnika. Defektologiyada texnik innovatsiyalar, 38(3), 80-92.
Ivanova, N. V. (2022). Tuzatish ishlarida sun’iy intellekt: shaxsiylashtirilgan dasturlarni yaratish uchun ma'lumotlarni tahlil qilish. Tuzatish va reabilitatsiyadagi innovatsiyalar, 30(4), 92-105.
Larina, I. Yu. (2022). Defektologiyada raqamli texnologiyalarni joriy etish muammolari: muammolar va yechimlar. Defektologiyaning zamonaviy muammolari, 41(2), 110-122.
Petrov, A. A. (2022). Hududlarda zamonaviy texnologiyalardan foydalanish: ta'lim va sog‘liqni saqlash tizimlarining muammolari va yechimlari. Defektologiyada texnologiyani amalga oshirishning mintaqaviy jihatlari, 17(1), 44-58.