TIJORAT BANKLARDA KATTA HAJMDAGI MA’LUMOTLARNI TAHLIL QILISH TEXNOLOGIYALARI
Ключевые слова:
Ma’lumot, axborot texnologiyalari, katta ma’lumotlar, banklar, sun’iy yo‘ldoshАннотация
Ushbu maqolada bank sohasida samarali bank boshqaruvi uchun qulay shart-sharoitlarni yaratishda zamonaviy axborot texnologiyalaridan katta ma’lumotlar va Data Mining kabi tahliliy tizimlardan foydalanish xususiyatlari ko‘rib chiqiladi. Qayd etilishicha, bank marketingi nuqtai nazaridan katta ma’lumotlar texnologiyasi yangi axborot manbalarini kashf etish, mijozlarni jalb qilish bo‘yicha qabul qilinadigan qarorlar samaradorligi va sifatini oshirish, mijozlar uchun maxsus takliflarni shaxsiylashtirish, yangi xizmatlarni ishlab chiqishga yordam beradi.
Hozirgi paytda Big Data texnologiyasining asosiy iste’molchilari sifatida banklarni aytishimiz mumkin. Ushbu maqolada tijorat banklari amaliyotida katta ma’lumotlar texnologiyasidan foydalanish tajribasi umumlashtirildi. Bank amaliyotida katta ma’lumotlardan foydalanish muammolari va istiqbollarini tahlil qilish asosida yirik moliya tashkilotlarining bozorda raqobatdosh ustunliklarini mustahkamlash uchun zamonaviy axborot texnologiyalaridan foydalanish zarurligi to‘g‘risida xulosa chiqarildi.
Библиографические ссылки
https://www.worldbank.org/en/about/people/x/xueman-wang
Pedagogik / mahorat мастерство/pedagogical skill, ISSN 2181-6883, #5.2021
“Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and
Think” by Viktor Mayer-Schönberger and Kenneth Cukier
Гонтарь А.А. Цифровой банкинг как одна из составляющих экономической безопасности кредитной организации, Вестник Волжского университета имени В.Н. Татищева №4, том 1, 2017.
Некрасова Е. Большие деньги, большие данные, большие перспективы
[Электронный ресурс] / Е. Некрасова. — Режим доступа: http://www.computerra.ru/cio/487.
Просто о больших данных / Дж. Гурвиц, А. Ньюджент, Ф. Халпер, М. Кауфман. – М. : Эксмо, 2015. — 348 с.
Рудская Е. Н. Клиентский опыт как инструмент конкурентоспособности коммерческих банков / Е. Н. Рудская, Г.А.Болохова//Молодойученый.—2016.—№11.—С. 937–948.
Рудская Е. Н. Клиентский опыт как инструмент конкурентоспособности коммерческих банков / Е. Н. Рудская, Г. А. Болохова // Молодой ученый. — 2016. — № 11. —С.
Рудская Е. Н. Технологии профилирования заемщиков в банковской сфере: инновации в скоринге и минимизации рисков мошенничества / Е. Н. Рудская, Ю. Ю. Полтавская // Молодой ученый. — 2015. — № 24. — С. 567–574.
Нестренко С. Технологии Big Data для клиентской аналитики [Электронный ресурс] / С. Нестеренко. — Режим доступа: https://www.ibm.com/ru/events/presentations/ connect2014/12_connect14.pdf.